Я-заступник

ЗАГАЛЬНОФАХОВІ  КОМПЕТЕНТНОСТІ
заступника директора з виховної роботи
загальноосвітнього навчального закладу

Керівник (заступник керівника)
з/п
Загальнофахові компетентності
Ознаки виявлення
1
Когнітивні
Фахово-теоретичні: здатність використовувати на практиці теорії управління відкритими системами, освітнього менеджменту та психології освітнього менеджменту, правил і норм охорони праці, безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних норм та протипожежного захисту.
Фахово-методичні: здатність застосовувати сучасні методики адміністративної діяльності,  інтерактивні методи проведення управлінських заходів,  методи виховного впливу на  колектив та особистість; методи попередження конфліктів та безконфліктного управління, тендерний підхід.
Фахово-технологічні:  здатність опановувати сучасні технології управління, новітні педагогічні технології навчання та виховання, технології оцінювання діяльності підлеглих.
2
Діяльнісні
Фахово-методичні: володіння методами управління загальноосвітнім закладом освіти, діагностичними, аналітичними, прогностичними, проектними методиками, андрагогічного навчання.
Фахово-технологічні: здатність здійснювати діагностику різноманітних аспектів освіти і виховання, побудови алгоритмів дій підлеглих, використання прикладних комп’ютерних програм; пошук потрібних даних в Інтернеті; використання інших електронних джерел навчального призначення, спілкування електронною поштою; застосування методу навчальних проектів з використанням ІКТ; використання Інтернету для вивчення передового педагогічного досвіду.
3
Соціальні
Спроможність налагоджувати результативну взаємодію з учасниками педагогічного процесу; співпрацювати з культурно-просвітницькими, громадськими установами; виконувати різні ролі у командах; соціальної підтримки підлеглих, здатність  побудови пріоритетів у діяльності,  стимулювання різних точок зору підлеглих та учнів, управління часом, підтримки стосунків з людьми інших професій, співпраці з мас-медіа.
4
Комунікативні
Інформаційно-комунікативні уміння та навички (здобуття нових знань та їх обробка, зберігання та розповсюдження на основі ІКТ); володіння технологіями усного і письмового спілкування різними мовами, у тому числі і мовою комп’ютерного програмування, включаючи спілкування через Internet;володіння сучасним засобами зв’язку, уміння складати  ділові папери.
5
Особистісні
Прояв моральних якостей: гуманність, чуйність, справедливість, чесність, совісність, відповідальність, щирість, дисциплінованість, емпатія; прояв управлінських якостей: цілеспрямованість, наполегливість, активність, самокритичність, добросовісність, порядність, ініціативність, мобільність,  вимогливість, тактовність; емоційна стійкість, поведінкова гнучкість; прояв якостей, що виражають ставлення: до себе: вимогливість, сформованість особистих цінностей та позитивної соціальної орієнтації; до людей: справедливість, толерантність, готовність до конструктивної взаємодії; до роботи:  прагнення забезпечити високу якість роботи та позитивний імідж закладу освіти; прояв  персональних якостей: здатність до ризику; динамічність, прогностичність; прояв психомоторних здібностей: загальні психомоторні вміння – координація дій, витриманість, швидкість реакції,  концентрація уваги тощо; прояв управлінських здібностей: «відчуття ринку», уміння орієнтуватися в ситуації,  відчуття вектору розвитку; адаптаційність.




СПЕЦІАЛЬНОФАХОВІ  КОМПЕТЕНТНОСТІ
заступника директора з виховної роботи
загальноосвітнього навчального закладу

Заступник директора з виховної роботи
загальноосвітнього навчального закладу
з/п
Спеціально-фахові компетентності
Ознаки виявлення
1
Когнітивні
Спеціально-теоретичні: здатність використовувати психолого-педагогічні закономірності організації та методологічні засади виховного процесу, загальні принципи побудови змісту виховної роботи в школі, теоретичні засади моделювання навчально-виховного процесу з урахуванням особливостей різних вікових груп та індивідуальних особливостей учнів; концепції національного виховання, теорії прийняття управлінських рішень.
Спеціально-методичні: здатність застосовувати методи стратегічно-цільового управління виховною роботою, SWOT-аналізу, педагогічного моделювання, випереджального допоміжного контролю, методик самоменеджменту.
Спеціально-технологічні: здатність проектування адаптивного виховного процесу; застосування технологій прогресивного педагогічного досвіду та інновацій у сфері виховної роботи; інформаційно-комунікаційних технологій.

2
Діяльнісні
Спеціально-методичні: здатність до модернізації системи виховної роботи навчального закладу; створення умов щодо впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі,  системної підтримки та розвитку дітей з особливими потребами; науково-методичного консультування з питань виховної роботи; організаційно-методичного забезпечення виховного процесу.
Спеціально-технологічні: уміння розробляти та використовувати технології вимірювання результатів виховної роботи; заохочення творчих пошуків педагогів з питань виховної роботи; готовність до застосування проектно-інвестиційної технології в управлінні виховними процесами; спроможність проведення експертизи нововведень, використання Web-ресурсів для розвитку системи виховної роботи.
3
Соціальні
Здатність адаптувати виховну систему до соціальних змін.
4
Комунікативні
Здатність використовувати прийоми психолого-педагогічної корекції при спілкуванні з учителями та учнями.
5
Особистісні
Прагнення до психолого-педагогічної самоосвіти.


ПЕРЕЛІК  НЕОБХІДНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА З ВИХОВНОЇ  РОБОТИ


Нормативно-правові документи з виховної роботи:
з/п
                              Документи
   Вид документів
1.
Національна доктрина розвитку освіти.
Методична література
2.
Програма МОНУ «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
Програма
3.
Закон України про виховання (проект)

4.
Державні концепції з питань виховання

5.
Державні програми з проблеми виховання

6.
Рішення колегії Міністерства

7.
Регіональні програми з питань виховання

8.
Укази Президента України

9.
Орієнтовні плани гуртків
План
10.
Плани виховної роботи
Річний план (графічний)
11.
Опис виховної системи школи. Структура виховної роботи.
Опис, схема
12.
Плани роботи класних керівників (погоджених ЗД з ВР та затверджених директором).
Плани виховної роботи
13.
Плани гуртків, секцій
Журнали
14.
Методична робота з класними керівниками (плани роботи на рік, протоколи засідань, списки членів      МО, матеріали засідань, виступи,  доповіді).
Папка
«Методична робота»
15.
Матеріали педагогічних рад з питань виховної роботи (доповіді, співдоповіді, аналітичні матеріали до педрад, протоколи).
Доклад, протоколи
16.
Папка «На допомогу класному керівнику» (рекомендації, методичні поради, орієнтовні схеми, матеріали до виховних годин, заходів).
Папка
«На допомогу класному керівнику»
17.
Матеріали до проведення місячників та предметних тижнів (плани, сценарії).
Папка
«Предметні тижні»
18.
Книга обліку внутрішкільного контролю.
Книга контролю
19.
Книга наказів та книга довідок (накази, довідки                                 за 3 роки).
Книга
20.
Учнівське самоврядування (структура,статут, плани активу).
Папка «Учнівське самоврядування»
21.
Батьківський всеобуч (списки батьківського активу, протоколи засідань, плани роботи на рік, плани загально шкільних зборів).
Папка «Робота з батьками»
22.
Матеріали узагальненого педагогічного досвіду.
Папка передового досвіду
23.
Соціальний паспорт школи (списки дітей та сімей різних соціальних категорій).
Паспорт школи
24.
Охорона дитинства (списки, план роботи).
Списки
25.
Профілактика правопорушень (рада профілактики, план роботи, протоколи засідань, рішення).
Папка  «Правовиховна робота»
26.
 Сценарії виховних заходів

27.
Журнал обліку  відвідування підприємствами, установами, організаціями
Журнал

 



ОРІЄНТОВНА ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ


ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА  З ВИХОВНОЇ РОБОТИ

_____________________ П.І.Б.

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики заступника директора затвердженої Міністерством освіти України. Під час складання інструкції враховані типові рекомендації щодо організації служби охорони праці в закладах освіти.
1.2. Заступник директора з виховної роботи призначається на посаду і звільняється з неї директором закладу.
На період відпустки і тимчасової непрацездатності заступника директора з виховної роботи його обов’язки можуть бути покладені на заступника директора з навчально-виховної роботи або на вихователя з числа найбільш досвідчених педагогів. Тимчасове виконання обов’язків у таких умовах здійснюється на основі наказу директора закладу, виданого з дотриманням законодавства про працю.
1.3. Заступник директора з виховної роботи повинен мати вищу педагогічну освіту і стаж роботи не менше ніж 5 років на педагогічних чи керівних посадах.
1.4. Заступник директора з виховної роботи підпорядковується безпосередньо директору закладу.
1.5. Заступнику директора з виховної роботи безпосередньо підпорядковуються: педорганізатор та класні керівники.
1.6. У своїй діяльності заступник директора з виховної роботи керується Конституцією України, законами України,Указами Президента України, рішеннями уряду України і органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, законодавством про працю, законодавством про охорону праці, правилами і нормами охорони праці, пожежної безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами закладу ( в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора закладу,цією Інструкцією), трудовим договором(контрактом).
Заступник директора у з виховної роботи дотримується Конвенції про права дитини.

       2. ФУНКЦІЇ
Основними  напрямами діяльності заступника директора з виховної роботи є:
2.1. Організація позакласної і позашкільної виховної роботи з учнями.
2.2. Методичне управління виховним процесом.
2.3. Забезпечення дотримання норм і правил безпеки в позакласній та позашкільній роботі з учнями.

3. ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ
Заступник директора з виховної роботи виконує такі обов’язки:
3.1. Організовує поточне і перспективне пла­нування позакласної і позашкільної роботи з уч­нями та її здійснення.
3.2. Координує роботу вихователів, класних ке­рівників та інших безпосередньо йому підпоряд­кованих працівників.
3.3. Організовує і координує розробку необ­хідної навчально-методичної документації.
3.4. Здійснює систематичний контроль за які­стю виховного процесу, роботою гуртків, груп про­довженого дня і проведенням позакласних та по­зашкільних заходів, відвідує позакласні та по­зашкільні заходи, заняття гуртків, груп продов­женого дня, аналізує їхню діяльність, доводить результати аналізу до відома педагогів.
3.5. Організовує просвітницьку роботу для батьків, приймає батьків (осіб, що їх замінюють) з питань організації виховного процесу.
3.6. Надає допомогу педагогічним працівни­кам в опануванні та розробці інноваційних ви­ховних програм і технологій.
3.7. Спільно із заступником директора з навчально-виховної роботи складає роз­клад занять груп продовженого дня та іншої виховної діяльності, забезпечує своєчасну та якісну заміну тимчасово відсутніх вихователів, інших безпосередньо підпорядкованих йому пе­дагогів.
3.8. Забезпечує своєчасне складання встанов­леної звітної документації, контролює правильне і своєчасне ведення вихователями, класними                              ке­рівниками, іншими педагогами журналів груп про­довженого дня, класних журналів, іншої докумен­тації.
3.9. Надає допомогу колективам учнів у про­веденні культурно-освітніх і оздоровчих заходів.
3.10. Контролює дотримання учнями Статуту і Правил для учнів школи.
3.11. Бере участь у підборі і розстановці педа­гогічних кадрів, організовує підвищення їхньої кваліфікації та рівня професійної майстерності, керує роботою методоб’єднань, підвищує свою кваліфікацію.
3.12. Вносить пропозиції щодо вдосконалення виховного процесу, бере участь у роботі педаго­гічної ради школи.
3.13. Бере участь у підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників школи.
3.14. Здійснює заходи щодо поповнення бібліо­теки навчально-методичною літературою, фахо­вими журналами та газетами.
           3.15. Уживає необхідних заходів щодо створення безпечних і нешкідливих  умов, виконання санітарно-гігієнічних норм і вимог з охорони праці під час проведення позакласних і позашкільних заходів .
           3.16. Контролює і надає методичну  допомогу керівникам клубів, гуртків, спортивних секцій, трудових об’єднань, громадських робіт тощо з питань створення безпечних і нешкідливих умов праці і відпочинку вихованців, учнів, запобігання травматизму.
       3.17. Проводить навчання та інструктажі з охорони праці класоводів, класних керівників, учителів та інших осіб, які залучені до організації позакласної, позашкільної роботи.
        3.18. Організовує профілактичну роботу серед вихованців, учнів з охорони праці під час навчально-виховного процесу.
        3.19. Повідомляє керівника закладу освіти про нещасні випадки, що сталися з учасниками навчально-виховного процесу під час проведення позакласних, позашкільних заходів, організовує надання першої долікарської допомоги потерпілим, бере участь у розслідуванні.
        3.20. Бере участь у розробці розділу з питань охорони праці у колективному договорі.

             4. ПРАВА

             Заступник директора з виховної роботи має право в межах своєї компетенції:
            4.1. Перевіряти роботу безпосередньо підпорядкованих йому працівників, бути присутнім на заняттях та заходах, які проводяться в навчальному закладі; давати педагогічним працівникам обов”язкові для виконання розпорядження.
            4.2. Притягати  до дисциплінарної відповідальності учнів за вчинки , які дезорганізовують виховний процес  у порядку, встановленому Статутом навчального закладу й Правилами про заохочення та покарання .
          4.3. Вносити в разі необхідності тимчасові зміни до розкладу занять гуртків та груп продовженого дня, спортивних секцій тощо, відміняти заняття, тимчасово обєднувати групи для проведення спільних занять.
4.4. Вимагати від працівників необхідних відомостей, документів, пояснень тощо.
         4.5. Вимагати від учасників позакласних та позашкільних заходів дотримання правил з охорони праці у відповідності з діючими нормативними документами по охороні праці.
          4.6. Вносити на розгляд директора пропозиції щодо поліпшення організації роботи з питань виховної роботи.
           4.7. Взаємодіяти з усіма працівниками закладу з питань організації виховної роботи.
          4.8.  Підтримувати контакти з батьками учнів, обмінюватись інформацією з питань виховної роботи.
         4.9.  Вести співробітництво з керівником закладу у справі організації безпечних та нешкідливих умов проведення позакласних та позашкільних заходів, подавати на розгляд керівникам пропозиції щодо конкретного вирішення поточних, організаційних та практичних питань з виховної роботи.
          4.10.  Вести співробітництво  з управлінням  освіти в питаннях організації профілактичної роботи з безпеки життєдіяльності серед учнів.

        
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5.1. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту чи Правил внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, розпоряджень директора навчального закладу та інших нормативних актів, посадових обовязків, встановлених цією Інструкцією, в тому числі за невикористання наданих прав, заступник директора закладу з виховної роботи несе дисциплінарну відповідальність, у порядку визначеному трудовим законодавством. За грубе порушення трудової дисципліни як дисциплінарне покарання може бути застосоване звільнення з роботи.                        
5.2. За використання (в тому числі одноразове) методів виховання, повязаних із фізичним і/чи психологічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку заступник директора з виховної роботи може бути звільнений з посади до трудового законодавства.
5.3.         За порушення правил пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог до організації навчально-виховного процесу заступник директора виховної роботи притягається до адміністративної  відповідальності у порядку та випадках, передбачених законодавством.
5.4.         За завдані навчальному закладу чи учасникам навчального процесу у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки заступник директора з виховної роботи несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, встановлених трудовим і /чи цивільним законодавством.

6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ’ЯЗКИ ЗА ПОСАДОЮ)  
Заступник директора з виховної роботи:
6.1           Працює в режимі ненормованого робочого дня згідно з графіком, складеним виходячи з 40-годинного робочого тижня і затвердженим директором закладу.
6.2           Самостійно планує свою роботу на кожен навчальний рік. План роботи затверджується директором закладу не пізніше ніж за пять днів до початку запланованого періоду.
6.3           Подає директору письмовий звіт про свою діяльність протягом               10-ти днів після закінчення навчального року.
6.4           Отримує від директора закладу інформацію нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
6.5           Візує накази директора закладу з питань організації виховної роботи.
6.6           Систематично обмінюється інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та педагогічними працівниками закладу.
6.7           Виконує обов’язки заступника закладу з навчально-виховної роботи в період його тимчасової відсутності. Виконання обовязків здійснюється відповідно до законодавства про працю на основі наказу директора закладу.



АДАПТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

1.     Здоров’язберігаючі технології.
Сучасна освіта характеризується широким впровадженням технологічного підходу. І це є об’єктивним процесом, новим етапом в еволюції освіти, на якому будуть переглянуті підходи до супроводу і забезпечення процесу природного розвитку дитини.
Поняття «технологія» в педагогіку прийшло з виробництва, де визначається як сукупність різних елементів, зокрема прийомів, операцій, дій, процесів та їхню послідовність, тобто це своєрідна майстерність людини. Таким чином «технологія» виступає як алгоритм за допомогою якого отримується запланований результат.
У кінці 70-их роках минулого століття збільшується увага до педагогічної технології і на Україні. Однак і на сьогодні стосовно поняття «педагогічна технологія» єдиної думки науковців поки що не існує. У науковій літературі зустрічається понад 300 тлумачень цього поняття в залежності від того як автор уявляє собі структуру й складові освітнього технологічного процесу. Але їх об’єднує те, що всі автори єдині у визначенні мети педагогічної технології – це підвищення ефективності навчально-виховного процесу і гарантування досягнення учнями запланованих результатів навчання.
За визначенням ЮНЕСКО, педагогічна технологія – це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів і їх взаємодії, що своїм завданням вважає оптимізацію форм освіти.
Будь яка педагогічна технологія має відповідати основним критеріям технологічності: концептуальності, системності, керованості, ефективності, відтворюваності.
Однак, необхідно розуміння, що нова якість освіти, яка забезпечила б розвиток сучасного суспільства, може бути досягнута лише при створенні певних умов організації такого навчально-виховного процесу, який не зашкодить здоров’ю дітей та молоді і буде спрямований на збереження, зміцнення і формування здоров’я учасників навчально-виховного процесу. А  це вимагає від педагогів застосування своєрідних підходів в освіті і виховання на основі здоров’язбереження.
Відповідно до «Словника основних термінів і понять з превентивного виховання» наведемо такі поняття технологій (2007 р.):
технології педагогічні – комплексний, інтегрований процес, який включає людей, ідеї, засоби і методи організації діяльності для реалізації проблем, що охоплюють основні аспекти навчання і виховання;
технологія виховна – обґрунтований вибір характеру операційного впливу під час взаємоспілкування вчителя з дітьми, з метою максимального розвитку особистості як суб’єкта; як система знань, необхідних вчителеві для реалізації стратегій, тактики, процедури виховання;
технологія соціальна – упорядкована система процедур та операцій, за допомогою яких реалізується певний соціальний проект або конкретна цілеспрямована ідея перетворення (реорганізації, модернізації або вдосконалення) соціальної роботи;
технологія превентивної роботи – сукупність прийомів, методів та впливів, що застосовуються педагогами, психологами, соціальними, медичними працівниками, правоохоронними органами з метою досягнення успіху превентивного виховання;
технології інтерактивні – це взаємодія партнерів, у спілкуванні яких інтерпретується ситуація і конструюються особистісні дії;
         Технології навчання спрямовані на підвищення рівня знань, умінь і навичок протидії негативним явищам та формування відповідальної поведінки.
Поняття «здоров’язберігаючі технології» об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.
Під здоров’язберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти:
– сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);
– оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);
– повноцінний та раціонально організований руховий режим.
Слід зазначити, що впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій пов’язано з використанням медичних (медико-гігієнічних, фізкультурно-оздоровчих, лікувально-оздоровчих), соціально-адаптованих, екологічних здоров’язберігаючих технологій та технологій забезпечення безпеки життєдіяльності.
Сутність здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій постає в комплексній оцінці умов виховання і навчання, які дозволяють зберігати наявний стан учнів, формувати більш високий рівень їхнього здоров’я, навичок здорового способу життя, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку, прогнозувати можливі зміни здоров’я і проводити відповідні психолого-педагогічні, корегувальні, реабілітаційні заходи з метою забезпечення успішності навчальної діяльності та її мінімальної фізіологічної «вартості», поліпшення якості життя суб’єктів освітнього середовища.
(Т. Бойченко)
Аналіз класифікацій існуючих здоров’язберігаючих технологій дає можливість виокремити такі типи (О. Ващенко):
здоров’язберігаючі технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм), відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини;
оздоровчі – технології, спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров’я учнів, підвищення потенціалу (ресурсів) здоров’я: фізична підготовка, фізіотерапія, аромотерапія, загартування, гімнастика, масаж, фітотерапія, музична терапія;
технології навчання здоров’ю – гігієнічне навчання, формування життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів тощо), профілактика травматизму та зловживання психоактивними речовинами, статеве виховання. Ці технології реалізуються завдяки включенню відповідних тем до предметів загально-навчального циклу, введення до варіативної частини навчального плану нових предметів, організації факультативного навчання та додаткової освіти;
виховання культури здоров’я – виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню уявлень про здоров’я як цінність, посиленню мотивації на ведення здорового способу життя, підвищенню відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини.

2.     Інноваційні технології.
Впровадження сучасних виховних технологій
Важливе значення має використання сучасних виховних технологій, що дозволяють школярам проявляти свою громадянську позицію, розширюють соціальний досвід дітей у процесі відпрацювання різних соціальних ролей.
Сучасна школа має реалізувати виховний потенціал усього освітнього процесу
                  Технології
·         давати зразки духовно-моральної поведінки, морально-правової культури особистості;
·         розширювати соціальний досвід у трудовій, економічній діяльності
·         етичний театр;
·         шкільна театральна студія;
·         технології самовдосконалення;
·         літературні вітальні;
·         творчі майстерні;
·         трудові об'єднання;
·         профорієнтаційні тренінги;
·         продуктивні ігри;
·         ділові економічні ігри;
·         факультативи з філософії, релігії, мистецтва
·         виховувати в учнів соціальну активність, толерантність, громадянську позицію на прикладі соціальних ролей, які вони програють у позаурочній виховній діяльності
·         шкільне самоврядування;
·         політклуби;
·         дебати, дискусії;
·         метод соціальних проектів;
·         технології розвитку критичного мислення;
·         шкільні історико-  краєзнавчі об'єднання,
·         шкільні музеї;
·         дитячо-юнацькі громадські об'єднання;
·         робити акценти на ціннісне ставлення до природи, виховувати почуття відповідальності за екологію світу, розширювати досвід екологічно значущої діяльності

·         дитячі екологічні центри;
·         ігрові, екологічно    орієнтовані програми
·         дитячі громадські об'єднання;
·         формувати основи культури здоров'я, заохочувати до занять спортом, вести профілактичну роботу щодо запобігання шкідливим звичкам
·         спортивні об'єднання;
·         волонтерство;
·         театри мініатюр;
·         здоров'язберігаючі   технології;
·         рольові ігри;
·         туристичні клуби.

3.     Нові технології у виховній практиці
У виховний процес навчальних закладів області активно запроваджується метод соціального проектування.
Проект «Я – громадянин» поширюється з 2002 року. Алгоритм проекту запропонований відділом громадянського виховання ЦІППО.
Метод соціального проектування ознайомлює школярів з процедурою громадської діяльності, дає практичні навички участі в суспільному житті району, міста, країни. Виховує активну громадянську позицію, сприяє соціалізації підлітків: у них з’являється інтерес до розв'язання актуальних проблем українського суспільства.
Працюючи над своїми проектами, учні знаходили різні інформаційні джерела, проводили соціологічні опитування, зустрічалися з представниками адміністрацій, спеціалістами, експертами з проблем проекту.


Комментариев нет:

Отправить комментарий