На допомогу класному керівнику

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК, ЙОГО ФУНКЦІЇ ТА ОБОВ'ЯЗКИ

Класний керівник лише частково безпосередньо організує дитяче життя й діяльність. Значно більшу роль у цьому смислі відіграють батьки, вчителі-предметники, наставники, майстри, керівники гуртків, секцій, студій, які організують побут, навчальну та суспільно-корисну працю, громадську діяльність, туризм, краєзнавство. Класний керівник відповідає за зміст виховного процесу, його відповідність цілям гуманістичного демократичного виховання.

Функції класного керівника:

- організаційна функція (активне сприяння самоврядуванню в класі, розвитку дитячої самодіяльності);
- ідейно-виховна (виявляється як аналітико-узагальнююча);
- координаційно-інформаційна (налагодження взаємодії колективів учнів, вчителів, батьків, громадськості);
- психологічна (контакт з дітьми з метою своєчасного подолання психічної напруги);
- стимулюючо-гальмуюча (активізація суспільно цінної діяльності дітей та зупинення негативної);
- імпровізаційно-творча (забезпечення контактности ефективності спілкування, цілеспрямованої взаємодії з дітьми)
- здійснює повсякденне керівництво навчально-виховною роботою в класі, призначається адміністрацією школи з числа вчителів, що викладають у даному класі. Класний керівник: забезпечує єдність педагогічних вимог з боку сім'ї та школи; організує в разі необхідності допомогу учням (навчальну, матеріальну, моральну); проводить заходи, які передбачають зміцнення здоров'я учнів; організує суспільне корисну працю учнів, веде документацію класу; будус свої взаємини з дітьми та їх батьками на демократичних началах, співробітництві, сприяє розвитку самоврядування учнів.
ВАЖЛИВІ ФУНКЦІЇ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:
а) виховання разом з іншими вчителями, які працюють » класі, основ марксистсько-ленінського світогляду і моральності учнів;
б) організація, з'єднання й виховання учнівського колективу класу та формування громадської активності школярів;
в) розвиток в учнів пізнавальних інтересів та здібностей, підвищення якості їхньої успішності і проведення профорієнтації;
г) піклування про охорону здоров'я і фізичний розвиток школярів;
г) координування навчально-виховної роботи вчителів та забезпечення єдиного підходу до учнів;
д) педагогічна допомога у підвищенні дієвості виховної роботи піонерської та комсомольської організацій і, нарешті, підтримка контактів з батьками й забезпечення єдності у роботі сім'ї та школи.
Обов'язки класного керівника:
а) всебічне вивчення учнів;
б) роз'яснення та впровадження Правил для учнів;
в) повсякденне спостереження за успішністю учнів та контроль за їхньою домашньою роботою, а також регулювання обсягу домашніх завдань;
г) періодичне проведення класних зборів;
г) залучення учнів до гурткової роботи;
д) організація суспільно-корисної праці учнів;
е) надання допомоги у роботі піонерської та комсомольської організацій;
є) внесення пропозицій керівництву школи про заохочення та покарання учнів;
ж) об'єднання виховних зусиль учителів, які працюють у класі, і встановлення єдиного підходу до учнів;
з) підтримка зв'язків з батьками і робота з сім'єю;
и) ведення особових справ учнів.




Форми роботи з батьками
·      Батьківські збори.
·      Бесіди (колективні, групові, індивіду­альні).
·      Прес-конференції з проблем родинного виховання.
·      Усні журнали.
·      Диспути.
·      Дискусії.
·      Зустріч за «круглим столом».
·      Конференції з досвіду сімейного вихо­вання.
·      Перегляд фільмів на педагогічні теми.
·      Читацькі конференції.
·      Дні відкритих дверей.
·      Презентація матеріалів, журналів про родинне виховання.
·      Створення рукописних книг «Дерево мого роду».
·      Клуби для батьків «Ми і наші діти», «Психологія спілкування з дітьми».
·      Консультаційні пункти «Виникло пи­тання».
·      Семінари-практикуми.
·      Оформлення куточків для батьків.
·      Турнір з актуальних проблем родинно­го виховання.
·      Консультації-практикуми.
·      Батьківські посиденьки.
·      Підготовка тематичних папок з кон­кретної проблеми для батьків.
·      Конкурси: «Нумо, мами», «Нумо, та­та», «Тато, мама і я — спортивна сім’я», «Тато, мама і я — читацька сім’я», «Що? Де? Коли?», «Доньки-матері», «Щасли­вий випадок».
·      Практикум «Ділові ігри».
·      Телефон довіри.
·      Виставки: «Світ захоплень сім’ї», «Ви­роби сімейних кулінарів, родинних ре­месел, сімейних колекцій».
·      Випуск тематичних газет: «Дозвілля сім’ї», «Професія батьків», «Моя сім’я», «Традиції сім’ї».
·      Написання творів-мініатюр на тему «Мої діти», «Яка донька (син)?», «Захоп­лення моєї доньки (сина)».
·      Проведення соціологічних досліджень «Сім’я і світ прекрасного», «Дозвілля сім’ї», «Стосунки між дорослими і діть­ми», «Телебачення, сім’я і діти», «Ви­ховний потенціал сім’ї», «Гра в житті молодшого школяра».


 Анкета
               Класний керівник очима вихованця                                                                                                       
1.З яким настроєм ти йдеш в школу?
а) з радістю
б) із звичною байдужістю
в) з передчуттям неприємностей
г) швидше б все це кінчилося
 2.Чи бувають у тебе в школі неприємності?
А) часто
Б) рідко
В) ніколи
 3.Якщо бувають, то від кого вони виходять?
А) від вчителів-предметників
Б) від класного керівника
В) від учнів вашого або іншого класу
 4.Чи бувають у тебе конфлікти з класним керівником?
А) часто
Б) рідко
В) ніколи
 5.Яку роль, по-твоєму, грає в класі твій класний керівник?
А) контроль за успішністю і дисципліною
Б) друга мама
В) організатор дозвілля - помічник дітей у важких обставинах
Г) старший товариш
Д) інше
 6.Що властиво класному керівникові по відношенню до тебе?
А) хвалити
Б) підбадьорювати
в)робити зауваження
г)лаяти
д) скаржитися батькам
е) бути вічно незадоволеним
є) інше
 7.Тобі хотілося б від нього перейняти:
А) великодушний характер
Б) манеру поведінки
В) уміння завжди добре виглядати
Г) різносторонні знання
Д) інше
 8.Ти вважаєш, що твій клас:
А) згуртований і дружний
Б) розбитий на групи
В) кодний живе сам по собі
 9. Які класні заходи тобі запам'яталися?

10. Чим ви займаєтесь на виховних годинах?
а) заповнюємо щоденники
б) вислуховуємо повчальні нотації класного керівника
в) слухаємо цікаву розповідь з обговоренням
г) прибираємо територію
д) дізнаємось щось нове і цікаве
11.Чи можна сказати, що тобі повезло, що ти вчишся в цьому класі?
А) так
Б) ні

Комментариев нет:

Отправить комментарий